Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

Άμεση πρόσληψη γυμναστών στα Ειδικά Σχολεία

Επιστολή  διαμαρτυρίας αναπληρωτών καθηγητών ειδικής – προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής, προς τον Υπουργό  Παιδείας κο Λοβέρδο.

«Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

 Με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις και προσλήψεις των καθηγητών ειδικής - προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε την έντονη απογοήτευση μας, τον προβληματισμό μας, τη λύπη και την αγανάκτησή μας για την εκ νέου απαξίωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.

Είμαστε από εκείνους που αναμφισβήτητα υιοθετούμε απολύτως τη θέση που επανειλημμένως έχει διατυπωθεί, ότι για να προχωρήσουμε μπροστά ως χώρα πρέπει να «επενδύσουμε στην παιδεία», αφού μόνο με την παιδεία και υπό την στενή αλλά και υπό την ευρεία της έννοια μπορούμε να «διαμορφώσουμε» στάσεις και συμπεριφορές και στο χώρο του αθλητισμού και στους υπόλοιπους χώρους.

Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι κάθε παιδαγωγική παρέμβαση για να έχει πραγματικό και ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να ξεκινά και να ολοκληρώνεται στο χώρο του σχολείου, έχουμε να επισημάνουμε ότι συνεχείς αρνητικές εξελίξεις για τη φυσική αγωγή και ειδικότερα στην ειδική παιδεία (ελάχιστες πιστώσεις από χρόνο σε χρόνο, κατάληψη θέσεων από μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς προσόντα) έλαβαν χώρα την τελευταία διετία, με αποτέλεσμα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να αντιμετωπίζει μια σημαντική υποβάθμιση και να διέρχεται μια σημαντική κρίση, εξ' αιτίας της πολιτικής που ακολουθήθηκε συνειδητά ή ασυνείδητα λόγω άγνοιας, κατά κύριο λόγο από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και από άλλα αρμόδια και αναρμόδια κυβερνητικά όργανα.

Σήμερα είναι παγκοσμίως αποδεκτό και τεκμηριωμένο, ότι θα πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στη διανοητική και φυσική καλλιέργεια των μαθητών. Το μάθημα λοιπόν της Φυσικής Αγωγής στα ειδικά σχολεία δικαίως θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και όχι μόνο. Με τις εκάστοτε γυμναστικές, κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες αναπτύσσονται ισόρροπα και αρμονικά οι σωματικές, ψυχικές και πνευματικές ικανότητες των μαθητών με αναπηρία και έτσι καθίστανται ικανοί να ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο.

Η μεγάλη πνευματική επιβάρυνση στους μαθητές με αναπηρία, από όλα τα υπόλοιπα μαθήματα  με απρόβλεπτες βιολογικές, ψυχικές, πνευματικές και κοινωνικές προσαρμογές και φθορές, θα περίμενε κανείς πως θα οδηγούσε την πολιτεία να οργανώσει καλύτερα τη Φυσική Αγωγή στα ειδικά σχολεία και να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας, δυστυχώς πράττει ακριβώς το αντίθετο, δηλαδή τις εξαφανίζει.

            Σε όλο το φάσμα των «αναπηριών», δηλαδή στις κινητικές αναπηρίες, τις συναισθηματικές διαταραχές, τη νοητική καθυστέρηση καθώς και στις αισθητηριακές διαταραχές (τύφλωση, κώφωση), η κινητική δραστηριότητα εξυπηρετεί πάρα πολλούς σκοπούς. Πέρα και πάνω από τη βελτίωση των δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης και την ανεξάρτητη διαβίωση, την ανάπτυξη κινητικών και φυσικών ικανοτήτων, την εκμάθηση αθλητικών δεξιοτήτων και την ελάττωση των συνεπειών της αναπηρίας, το άτομο με αναπηρία μέσα από τη φυσική δραστηριότητα αποκομίζει οφέλη που αφορούν την κοινωνικοποίησή του και την ισότιμη συμμετοχή του στα κοινωνικά δρώμενα.

Μέσα από τη συμμετοχή σε ατομικές αλλά και ομαδικές φυσικές δραστηριότητες το άτομο με αναπηρία δομεί την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή του -ιδιαίτερα όταν αυτές οι δραστηριότητες οδηγούν στην επιτυχία των στόχων του- ενδυναμώνει τις δεξιότητές του για διαπροσωπικές σχέσεις, εμπλουτίζει τη ζωή του με δεξιότητες που το βοηθούν να ενταχθεί σε ομάδες ατόμων χωρίς αναπηρία και μαθαίνει να διαχειρίζεται το άγχος, που απορρέει μέσα από αισθήματα ανεπάρκειας και μειονεκτικότητας, εφόσον αναγνωρίζει την κατάστασή του και ενεργεί με σκοπό να τη βελτιώσει.

Αναφέρατε σε ομιλία σας ότι η ΦΑ μπορεί να εκπονήσει νέες πρωτοβουλίες με στόχο να βελτιωθεί η εικόνα και να αυξηθεί η επίγνωση σε κοινωνικό πλαίσιο του ρόλου που διαδραματίζει ο αθλητισμός και η ΦΑ όχι μόνο από εκπαιδευτικής και πολιτιστικής απόψεως αλλά και από πλευράς κοινωνικής ενσωμάτωσης και προστασίας της υγείας, ιδίως σε ότι αφορά την πρόληψη της παχυσαρκίας και του σχολικού άγχους. Πώς θα επιτευχθεί το παραπάνω κύριε Υπουργέ όταν δεν υπάρχουν καθηγητές ειδικής φυσικής αγωγής;

Επίσης, μόλις 27 άτομα προσελήφθησαν φέτος, όταν πέρσι πήρατε 46 και πάλι ήταν ελάχιστοι, αν αναλογιστούμε το μέγεθος των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής που υπάρχουν στη χώρα.

Σκοπός μας είναι η κοινοποίηση των θέσεων μας, ειδικά σε ό, τι αφορά στην ειδικότητα μας και καταθέτουμε τα αιτήματά μας: 

·      Ισότιμες και άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών ειδικής -προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής με τις άλλες ειδικότητες.

·      Μεγαλύτερος αριθμός πιστώσεων αναπληρωτών του κλάδου της Φυσικής Αγωγής καθώς είναι απαραίτητες ειδικότητες στις ΣΜΕΑΕ και ο αριθμός των κενών μεγάλος.

·      Όχι στην κατάληψη θέσεων από μόνιμους εκπαιδευτικούς χωρίς προσόντα.

·      Άμεση Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όλα όσα αναφέρονται παραπάνω δεν είναι σε καμία περίπτωση συνδικαλιστικού περιεχομένου αναφορές ή αιτήματα. Είναι απόλυτα τεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες επιστημονικές θέσεις, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν και να επεξηγηθούν και έτι περαιτέρω και τις οποίες οι έχοντες την αρμοδιότητα να αποφασίζουν για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους και να συνεργαστούν με τους αρμόδιους φορείς.

Οι αποφάσεις πρέπει να διορθωθούν άμεσα. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια για άλλο χαμένο χρόνο. Ελπίδα όλων μας είναι να αντιμετωπίσετε με θετική διάθεση τα θέματα που σχετίζονται με τη φυσική αγωγή και την μουσική και για αυτό προσβλέπουμε σε εσάς και προσδοκούμε λύσεις στα θέματα που σας έχουμε θέσει. Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε συνεργασία για τα θέματα που σας θέσαμε.

Μετά τιμής,

Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής

www.e-mesara.gr