Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Σε λίγο που θα σας πιάσουν αδιάβαστο οι εκπαιδευτικοί, πείτε ότι δε διαβάσατε το μάθημα!

Παντέρας Νίκος ΠΕ70
Το σύστημα αξιολόγησης  διευθυντών και εκπαιδευτικών όλοι έχουμε αντιληφθεί ότι στηρίζεται σε μια νέα θεωρία. Είναι η   γνωστή θεωρία του  Taylor που αρχικά εφαρμόστηκε σε επιχειρήσεις .Ισχυρά επιχειρήματα έχουν διατυπωθεί[1] σε συζητήσεις στην εκπαίδευση, για τις ολέθριες συνέπειες μιας τέτοιας εφαρμογής στο χώρο της. Χρόνια τώρα «εκκολαπτόταν» στα ελληνικά πανεπιστήμια.
Κάποιες φράσεις που μπορούμε να διακρίνουμε τη διείσδυση αυτής της θεωρίας στο ΠΔ 152, που μάλιστα είναι και δείκτες αξιολόγησης των Διευθυντών, είναι οι παρακάτω: αξιοποιεί τις δυνατότητες οργάνωσης και διοίκησης, στοιχεία κατανεμημένης ηγεσίας, αξιοποίηση πόρων, αποδοτική λειτουργία, παρακίνηση προσωπικού, εκχώρηση αρμοδιοτήτων, μεριμνά για την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών. Όλες αυτές οι φράσεις λοιπόν παραπέμπουν σε ουσιώδη κεφάλαια αυτής της θεωρίας. Ένα από αυτά, που μάλιστα κρίνεται και ο Διευθυντής, είναι η αξιοποίηση πόρων. Ως πόροι σύμφωνα με αυτή τη θεωρία είναι ανθρώπινοι(εργαζόμενοι) και υλικά μέσα.
Εντός ολίγου όμως, ο Υπουργός, θα πιαστεί αδιάβαστος σε αυτό το βασικό κεφάλαιο της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης, και αυτό θα είναι πολύ προσβλητικό[2]  αν συμβεί κάτι τέτοιο, για αυτόν και το επιτελείο του, όταν αντιληφθεί ότι δεν έκανε καλούς υπολογισμούς σε σχέση με τη διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων που θα χρησιμοποιήσει ως αξιολογητές των εκπαιδευτικών.
Με απλά λόγια οι αξιολογητές είναι λίγοι και δε φτάνουν να  «εκπληρώσει» το σχέδιό του. Τον έχει ενημερώσει[3]  και η Πανελλήνια Ένωση  Σχολικών Συμβούλων εδώ και 9 μήνες: «Οι προβλεπόμενες στο σχέδιο ΠΔ χρονικές περίοδοι για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα στις εκτεταμένες γεωγραφικά περιοχές ευθύνης Σχολικών Συμβούλων, στις ορεινές περιοχές και στην νησιωτική Ελλάδα, είναι προδήλως ασφυκτικές, μη ρεαλιστικές και ουσιαστικά μη αποτελεσματικές». Το δείχνει και η πραγματικότητα που ζούμε με εξ αποστάσεως(πλατφόρμες) και τηλεφωνικώς αξιολογήσεις.
Να δούμε τη λύση που θα εφεύρει πάλι.
[1] Βλ. ενδεικτικά, Καλημερίδης Γιώργος, Πειθαρχικός έλεγχος και εξουσία – Το Π.Δ για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ανασύρθηκε από http://www.alfavita.gr
[2] Θα είναι προσβλητικό διότι είναι δείκτης αξιολόγησης των διευθυντών που μάλιστα δεν εξαρτάται από αυτούς στο μεγαλύτερο μέρος του.
[3] ΠΕΣΣ, Κριτική της στο σχέδιο ΠΔ για την αξιολόγηση , αρ. πρωτ. 7, Αθήνα 12/2/13

http://fresheducation.gr/?p=675