Παρασκευή 17 Μαρτίου 2017

Α ΕΛΜΕ Κορινθίας: Σχετικά με την ειδική αγωγή και τις διεκδικήσεις αναπληρωτών

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ακολουθώντας πιστά τις μνημονιακές της δεσμεύσεις, βάζει στη μέγγενη της δημοσιονομικής προσαρμογής και την ειδική αγωγή.
Συγκεκριμένα, καταργεί τη διάταξη (4186/13 αρ.28 παρ.15) που προβλέπει τη μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών του τμήματος κατά 3. Στην ουσία αυστηροποιεί τα όρια για την μείωση των 27 μαθητών ανά τμήμα καθώς πλέον απαιτούνται τουλάχιστον 2 μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και, αν πρόκειται για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία κλπ, θα πρέπει να έχει 5 μαθητές. Πρόσθετη προϋπόθεση για τη συγκρότηση αυτών των τμημάτων είναι η έγκρισή τους από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης.Οι διατάξεις αυτές αποτελούν νέο «κόφτη» στην εκπαίδευση, στοχεύοντας σε νέες συγχωνεύσεις όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στις νέες διατάξεις σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών, που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη να υποστηριχθούν σε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Είναι σαφές πως αυτοί οι μαθητές εγκαταλείπονται στη τύχη τους, αφού είναι αδύνατον να τύχουν της απαραίτητης προσοχής που απαιτείται από το δάσκαλο ή τον καθηγητή σε τμήματα των 25 και 27 μαθητών αντίστοιχα. Διαφαίνεται η κυνική αντιμετώπιση του κράτους σε αυτούς τους μαθητές όταν στις κατευθύνσεις και τις Ο.Π. θα στοιβάζονται σε υπερπλήρη τμήματα.
Ακόμη, η ρύθμιση του τρόπου εισαγωγής του ιδιώτη βοηθού και νοσηλευτή στο σχολείο, σε συνέχεια του ν. 4186/2013, συνεχίζει το απαράδεκτο καθεστώς της εισόδου ιδιωτών μέσα στο δημόσιο σχολείο με «μαύρη εργασία» για να καλύψουν τις επείγουσες ανάγκες των συγκεκριμένων μαθητών και θέτει σε αμφισβήτηση την εργασία των αναπληρωτών νοσηλευτών, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού κλπ.
Οι αλλαγές αυτές έρχονται λίγες μέρες μετά την απόφαση του Υπουργείου Υγείας για παραπέρα μείωση των θεραπειών των μαθητών (μείωση 45% σε σχέση με πέρσι).Οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρία θα αναγκαστούν να βάλουν ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τις θεραπείες και την εκπαίδευση των παιδιών τους.
Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με τα τεράστια κενά στην παράλληλη στήριξη και την μετακίνηση των αναπληρωτών της Π.Σ. σε 2 και 3 σχολεία, στην πράξη θα μειώσουν τις ώρες του εξατομικευμένου προγράμματος που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές που υποβαθμίζουν το ρόλο της ειδικής αγωγής και μεταφέρουν την ευθύνη για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.
Ζητάμε:
·  ΜΟΝΙΜΟΥΣ  μαζικούς ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και άλλων ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
· ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ σε σταθερές ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ και ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ.
·  20 μαθητές το ανώτερο στα τμήματα με μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Τέλος το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Κορινθίας προσυπογράφει και τις παρακάτω διεκδικήσεις του Συλλόγου  Αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής, οι οποίες κατατέθηκαν και στη ΓΣ των προέδρων των ΕΛΜΕ στις 18/02/2016, με αίτημα προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ να αποτελέσουν μέρος των διεκδικήσεων της ομοσπονδίας μας προς το υπουργείο.
Συγκεκριμένα, ζητούν:
  • «Την επαναφορά του προσοντολογίου που όριζε ο νόμος 3699/2008 για όσους μόνιμους εκπαιδευτικούς επιθυμούν να μετατεθούν αποσπαστούν η να διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, το οποίο τροποποιήθηκε τον Αύγουστο του 2016. Οι υπεραριθμίες στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που προέκυψαν από την καταστροφική πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας στη γενική Εκπαίδευση (μείωση ωρών διδασκαλίας μαθημάτων, κατάργηση της μείωσης ωραρίου σε υπευθύνους εργαστηρίων κ.α.),δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν εις βάρος των  μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Την αποσύνδεση της λειτουργίας των τμημάτων ένταξης με την μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα της γενικής τάξης ,όταν εκεί φοιτούν μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Η μείωση των μαθητών, ανά τμήμα, στη γενική τάξη  δε μπορεί ,σε καμία περίπτωση να σχετίζεται με την λειτουργία του τμήματος  ένταξης, καθώς οι μαθητές δεν υποστηρίζονται σε όλα τα μαθήματα μέσα στο τμήμα ένταξης και οι ώρες που φοιτούν σε αυτό είναι συγκεκριμένες και δε μπορούν να υπερβαίνουν τις 15 ανά εβδομάδα. Η ρύθμιση αυτή που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στις 09/02/2017(άρθρο 11),μοιραία θα οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών τμημάτων ένταξης, για την αποφυγή συγχώνευσης τμημάτων και απώλειας οργανικών θέσεων σε πολλές σχολικές μονάδες. Αυτή είναι λοιπόν η προτεραιότητα στην υποστήριξη των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα, με την ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης που με τόσο ενθουσιασμό ανακοίνωνε το Υπουργείο και οι αρμόδιοι;
  • Την κατάργηση των κατώτατων ορίων στον αριθμό των μαθητών που φοιτούν στα τμήματα των ΣΜΕΑ. Οι σοβαρές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν αρκετοί από τους μαθητές που φοιτούν σε δομές ΕΑΕ, η διαφορετική αντιμετώπιση που συχνά απαιτείται για την υποστήριξη των μαθητών αυτών αλλά και το γεγονός ότι οι εγγραφές μαθητών στις δομές αυτές-κυρίως σε επαρχιακές και νησιωτικές περιοχές-συχνά είναι λιγότερες από τρεις (3) ανά έτος, δεν επιτρέπουν την ύπαρξη κατώτατων ορίων στον αριθμό των μαθητών για τη σύσταση ενός τμήματος, η οποία προβλέπεται στη ρύθμιση που αναφέρθηκε πιο πάνω»