Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2017

Αθήνα 11/12/2017                                                                                                                           sidonistikoanapliroton@gmail.com
Αποφάσεις συνέλευσης Συντονιστικού
ΟΛΟΙ-ΕΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 14/12
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 11 π.μ. ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Με τη ματιά μας στις νέες προκλήσεις της περιόδου, απευθύνουμε κάλεσμα αγώνα
σε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες
Το Σάββατο 9/12 στις 6μμ πραγματοποιήθηκε στη ΔΟΕ η συνέλευση του Συντονιστικού Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπ/κών. Συμμετείχαν συνάδελφοι από 8 συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ της Αττικής, καθώς και αντιπρόσωποι από τον ΣΑΤΕΑ και την Πρωτοβουλία Αναπληρωτών. Στη συνάντηση επίσης παρευρέθηκε και εκπρόσωπος από το ΔΣ της ΔΟΕ από τις Παρεμβάσεις-Κινήσεις-Συσπειρώσεις.
Στη συζήτηση που ακολούθησε συζητήθηκε το σύνολο των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, μετά και τις δηλώσεις του υπουργού Γαβρόγλου και τη συμφωνία με τους θεσμούς. Επίσης συνδέθηκαν τα εκπαιδευτικά ζητήματα με το σύνολο της αντεργατικής πολιτικής και των νέων μέτρων που έρχονται, μπροστά στο κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης.
Συγκεκριμένα:
1.      Κοινή εκτίμηση όλων μας ήταν ότι η νέα συμφωνία του υπουργείου και η προώθηση νομοσχεδίου προς ψήφιση πριν τα Χριστούγεννα αποτελεί πολύ σοβαρή εξέλιξη που πλήττει για ακόμη μία φορά τα εργασιακά μας δικαιώματα και καταστρατηγεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. Είναι σαφές ότι η θεσμοθέτηση υποχρεωτικής παραμονής των εκπαιδευτικών μέχρι τις 2, θα οδηγήσει σε αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, σύμφωνα άλλωστε με τις ασφυκτικές πιέσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Η επιλογή αυτή θα οδηγήσει σε δραματική μείωση του αριθμού των αναπληρωτών -αρκεί να θυμηθούμε τους 7.000 απολυμένους συναδέλφους μας στη β/βάθμια εκπαίδευση μετά τη 2ωρη αύξηση του ωραρίου- σύμφωνα πάντα με τη λογική του εξορθολογισμού και της μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Ταυτόχρονα, η αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη θίγει με τον πιο κυνικό τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, ιδιαίτερα εκείνων με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες. Οι μαθητές μας θα στοιβάζονται σα σαρδέλες μέσα στις τάξεις, σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον για εκπαιδευτικούς και μαθητές όπου οι δυσκολίες, οι απορίες και η έκφραση των παιδιών δε θα χωρούν ούτε σε ένα λεπτό για το καθένα από το σύνολο της μαθησιακής διαδικασίας.
Το παζλ συμπληρώνεται με τη συγχώνευση 300 συστεγαζόμενων σχολείων, στη κατεύθυνση πάντα της μείωσης το αριθμού των εκπαιδευτικών, την ίδια στιγμή που ο υπουργός δήλωνε ότι καμιά τέτοια πρόθεση δεν έχει! Ταυτόχρονα, με επικοινωνιακά παιχνίδια εντυπώσεων και κοινωνικού αυτοματισμού η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προωθήσει την αξιολόγηση και αυτοξιολόγηση.
2.      Το ζήτημα των εργασιακών δικαιωμάτων αποτέλεσε για ακόμη μία φορά κεντρικό θέμα στις τοποθετήσεις των συναδέλφων-ισσών. Η εμπειρία της φετινής χρονιάς ανέδειξε ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αντιλαμβάνεται τους ελαστικά εργαζόμενους και τις συνθήκες εργασίας και διαβίωσης που διαμορφώνει η πολιτική τους. Η απαράδεκτη εικόνα εκπ/κών στην αρχή της χρονιάς σε σκηνές και sleeping bag στις παραλίες νησιών, οι εκατοντάδες παραιτήσεις συναδέλφων από τους πρώτους κιόλας μήνες ως αποτέλεσμα της αδυναμίας τους να καλύψουν οικονομικά τις έκτακτες ανάγκες, καθώς καλούνται σε διάστημα μόλις 5 ημερών να βρεθούν από το ένα σημείο της χώρας στο άλλο, να βρουν σπίτι και να παρουσιαστούν στην υπηρεσία, οι 1.330 άδειες άνευ αποδοχών που αντανακλούν σε μεγάλο βαθμό την οικονομική αδυναμία των εκπαιδευτικών από τη μια, και από την άλλη τις επαπειλούμενες κυήσεις αλλά και άλλους λόγους υγείας, είναι μερικές μόνο πλευρές της εξοντωτικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.
Την ίδια στιγμή, οι προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ οδηγούν σε περαιτέρω διαφοροποίηση των εκπ/κών μεταξύ τους, γεγονός που φάνηκε από την πρώτη στιγμή τόσο με την επιδίωξη του υπουργείου να στερήσει την ενισχυτική διδασκαλία και την ώρα σίτισης από τους αναπληρωτές, όσο και με την απαράδεκτη πρωτοβουλία διευθύνσεων να απαιτήσουν γραπτές δηλώσεις παρουσίας των εκπ/κών στις διαδικασίες των συνελεύσεων και των εκλογών των σωματείων τους!
Όλα τα παραπάνω, καθιστούν σαφές ότι χρειάζεται να δυναμώσουμε την αλληλεγγύη μεταξύ μας ώστε κανείς και καμιά να μη βρεθεί μόνος/η του/της! Καλούμε όλους και όλες να ενημερώνουν αμέσως για κάθε παρατυπία τα τοπικά εκπαιδευτικά σωματεία, και το Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπ/κών, ώστε να μπορούμε συλλογικά και αποφασιστικά να αποκρούουμε οποιαδήποτε αυθαιρεσία. Η εμπειρία των συναδέλφων που απολύθηκαν και ξαναπροσλήφθηκαν μετά τις έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις, αποδεικνύουν ότι με αγώνα και συλλογική διεκδίκηση μπορούμε να τους σταματήσουμε. Συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη για ίσα και πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών!
3.      Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία είναι ασφυκτική. Το σύνολο των αναδιαρθρώσεων που επιδιώκονται το τελευταίο διάστημα έχουν διαλύσει το δημόσιο σχολείο και έχουν εντείνει τους ταξικούς φραγμούς. Ενδεικτική είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη β/βάθμια εκπ/ση, τα ΕΠΑΛ αλλά και οι συνέπειες που θα προκύψουν από το σχέδιο για το νέο Λύκειο.
Δραματική είναι η κατάσταση και στους αναπληρωτές ειδικοτήτων. Οι συνάδελφοί μας μετά την εφαρμογή του νέου τύπου ολοήμερου σχολείου στο δημοτικό, τις πολλαπλές αναθέσεις και το κόψιμο ωρών μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες, αναγκάζονται να πηγαινοέρχονται μέχρι και σε 5 και 6 σχολεία, μετακινούμενοι διαρκώς από το ένα σχολείο στα άλλο μέσα στην ίδια μέρα, προσπαθώντας ταυτόχρονα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και ανάγκες εκατοντάδων μαθητών. Τους καλούμε να συμμετάσχουν στις διαδικασίες των συνελεύσεων ώστε να διαμορφώσουμε το αναγκαίο πλαίσιο αιτημάτων που θα απαντά στις σημερινές συνθήκες, διεκδικώντας το σύνολο των χαμένων ωρών και θέσεων εργασίας. 
Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στους εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής. Ο «κόφτης» στην εκπαίδευση έχει εφαρμοστεί με τον πιο ακραίο τρόπο στον ευαίσθητο χώρο της ΕΑΕ. Πανελλαδικά οι συνολικές ανάγκες σε Παράλληλη Στήριξη βάσει των σχετικών αιτήσεων ανέρχονται σε 6.100 περίπου και τοποθετήθηκαν 2.780 εκπαιδευτικοί, δηλαδή κάλυψη ποσοστού 45%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί να μετακινούνται σε 4-5 σχολεία καλύπτοντας σε ορισμένες περιπτώσεις ως και 7 παιδιά! Με άλλα λόγια, για κάθε παιδί αντιστοιχούν 3 ώρες, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται η ανάγκη μιας σταθερής παιδαγωγικής αναφοράς. Η παράλληλη στήριξη, αποτελεί δικαίωμα των μαθητών μας και των οικογενειών τους !
4.      Στο κέντρο της αντιπαράθεσής μας είναι και το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, που απαξιώνει το πτυχίο και οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε ένα ατελείωτο κυνήγι προσόντων. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις εξαγγελίες του ΙΕΠ, ο εκπαιδευτικός-«πολυεργαλείο» θα υποχρεούται όχι μόνο να διαθέτει βάσει των σπουδών και του πτυχίου του την επιστημονική γνώση του πανεπιστημιακού τμήματος, αλλά και "εφάμιλλη ικανότητα διδασκαλίας" όλων των συναφών επιστημονικών πεδίων, ικανότητα που θα μπορεί να πιστοποιείται με το ΠΠΔΕ. Το πτυχίο με αυτό τον τρόπο δεν θα αποτελεί το αναγκαίο εισιτήριο στην αγορά εργασίας, αλλά στον ανταγωνισμό για μια θέση ελαστικής εργασίας οι εκπαιδευτικοί θα παλεύουν για την απόκτηση του ΠΠΔΕ, την ίδια στιγμή μάλιστα που αυτό δε θα αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά μόνο όσους θα προσλαμβάνονται!
Απέναντι σε αυτό, και με την εμπειρία της επαφής μας με τους φοιτητές στο μπλοκάρισμα του τραπεζιού που διοργάνωσε το ΕΚΠΑ με καλεσμένους το Υπουργείο και το ΙΕΠ με θέμα το ΠΠΔΕ, χρειάζεται να ανοίξουμε τη συζήτηση με τους νέους συναδέλφους μας, τους απόφοιτους και τους άνεργους εκπαιδευτικούς. Θα διοργανώσουμε το επόμενο διάστημα εξορμήσεις ενημέρωσης στα παιδαγωγικά τμήματα και τις καθηγητικές σχολές, με σκοπό τη συνδιοργάνωση εκδηλώσεων και άνοιγμα της συζήτησης για τις κοινές δράσεις και κινητοποιήσεις που χρειάζεται να οργανώσουμε το επόμενο διάστημα. Απέναντι στην προσπάθεια κυβέρνησης-υπουργείου και κάθε καλοθελητή (καθηγητικό κατεστημένο κλπ.) που επιδιώκουν να σπείρουν τη διχόνοια και τον αλληλοσπαραγμό στον κλάδο, δηλώνουμε ότι θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τη συγκρότηση της αναγκαίας πανεκπαιδευτικής απάντησης!
5.      Η εκπαίδευση και οι μεταρρυθμίσεις που επιδιώκονται δεν αποτελούν εξαίρεση, αλλά τον κανόνα της πολιτικής που ασκεί η κυβέρνηση, έχοντας πιστούς -δήθεν αντιπολιτευόμενους- συμμάχους όλες τις μνημονιακές δυνάμεις (ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ένωση Κεντρώων, Χρυσή Αυγή) και φυσικά βρίσκεται σε πλήρη εναρμόνιση με τις απαιτήσεις ΕΕ και ΔΝΤ. Με σταθερή υπηρέτηση κάθε προαπαιτούμενου παλιών και νέων μνημονίων, το σχολείο, οι μαθητές και οι εργαζόμενοι αποτελούν τους στόχους των νέων μέτρων που προωθούνται. Το κλείσιμο της 3ης αξιολόγησης (πακέτο μέτρων που αφορούν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, τους πλειστηριασμούς, τον αντιαπεργιακό νόμο, νέα φοροεπιδρομή κλπ.) θα οδηγήσει σε περαιτέρω εξαθλίωση την κοινωνία.
Σαν εκπαιδευτικοί, και ελαστικά εργαζόμενοι, θεωρούμε χρέος μας να αντισταθούμε στην επιχειρούμενη λεηλασία των ζωών μας! Η προσπάθεια της κυβέρνησης να κάμψει τις αντιστάσεις του λαού, επειχειρώντας «νύχτα σαν το κλέφτη» να απαγορέψει την απεργία στα πρωτοβάθμια σωματεία, δε μας πτοεί! Με πείσμα και αποφασιστικότητα θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα μας στην απεργία! Γι’ αυτό δεν πρέπει να λείψει κανείς/καμιά! Συμμετέχουμε όλοι/όλες στη συγκέντρωση την Πέμπτη 14/12 στις 11πμ στο Μουσείο.
6.      Τέλος, αποφασίσαμε να στηρίξουμε και να συμβάλλουμε στην προσπάθεια συγκρότησης ενός πανελλαδικού μετώπου για τη διεκδίκηση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς για όλους! Ήδη σύλλογοι Π.Ε. με αποφάσεις των γενικών τους συνελεύσεων συγκροτούν επιτροπές αναπληρωτών, και επιδιώκουν να συσπειρώσουν τον κόσμο της ελαστικής εργασίας και να συζητήσουν σχέδια δράσης και παρέμβασης προς αυτή τη κατεύθυνση.
Καλούμε όλους τους/τις συναδέλφους/ισσες να επιδιώξουν τη συγκρότηση επιτροπών αναπληρωτών στα σωματεία τους, να ανοίξουν τη συζήτηση στη βάση των προβληματισμών και ανησυχιών του καθένα/καθεμιάς. Καλούμε τα σωματεία μας σε Π.Ε. και Δ.Ε. να στηρίξουν και να διευκολύνουν στη συγκρότηση τέτοιων επιτροπών.
Προτείνουμε πανελλαδική συνέλευση όλων των επιτροπών αγώνα, των συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, όλων των επιστημονικών συλλόγων και συλλογικοτήτων αναπληρωτών, τον Φλεβάρη στην Αθήνα, προκειμένου να οργανώσουμε μαχητικά και αποφασιστικά τον αγώνα μας για τη διεκδίκηση μαζικών μόνιμων διορισμών. Στη βάση των αποφάσεων του κάθε χώρου να συνδιαμορφώσουμε με φαντασία και ταξική αλληλεγγύη τον αγώνα μας!
Να δώσουμε με αυτό τον τρόπο τέλος στην πολυδιάσπαση και τη μιζέρια. Μονιμοποίηση όλων με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Δεν θα συναινέσουμε στο παζάρι μορίων και κριτηρίων που προλειαίνουν το έδαφος της αξιολόγησης, διχάζουν, εξαιρούν και αποκλείουν κάποιους, κι όλα αυτά προκειμένου να είμαστε ρεαλιστές! Στη λογική του «δεν υπάρχουν λεφτά» και «τίποτα δεν αλλάζει» να απαντήσουμε με βάση όχι τα προαπαιτούμενα και τις δεσμεύσεις των δανειστών και της κυβέρνησης, αλλά με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Το αίτημα της μόνιμης και σταθερής εργασίας να γίνει σύνθημα στο στόμα όλων των ελαστικά εργαζόμενων και ανέργων, όλης της κοινωνίας.
7.      Καλούμε σε νέα συνέλευση το Σάββατο 20/1 στις 6μμ. Το μέρος της συνέλευσης θα ανακοινωθεί σε επόμενο χρόνο