Σάββατο 15 Απριλίου 2017

ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΝΟΨΕΙ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Υ.Α. ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΛΑΒΑΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΛΗ ΜΑΣ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΕΕΠ ΚΑΙ ΕΒΠ:
Μετά από απαίτηση των μελών μας, ανακοινώνουμε τις προτάσεις που μας δόθηκαν. Καθησυχάζουμε τα μέλη μας καθόσον αυτές οι προτάσεις (οι 1 ως 8) εστάλθησαν στις 7.4.2017 μέσω email στον πρόεδρο της ΠΟΣΕΕΠΕΑ προκειμένου για την περαιτέρω αξιοποίησή τους κατά την κρίση της Ομοσπονδίας:
  1. Είναι επιστημονικά αντίθετο ειδικά για την περίπτωση της κώφωσης να προσλαμβάνονται μέλη του ΕΕΠ χωρίς τη γνώση ΕΝΓ. Αναρρωτιέται κάποιος πώς θα υποστηρίξει π.χ. ένας λογοθεραπευτής που δεν γνωρίζει την ΕΝΓ, κωφούς μαθητές; Η πρόταση είναι απλή και έχει εφαρμοστεί στο πρόσφατο παρελθόν στο διδακτικό προσωπικό και αποδείχτηκε λειτουργικά χρήσιμο, αν και δεν υπήρχε σχετικό νομοθετικό πλαίσιο (οπότε εδώ με την ευκαιρία μπορεί να θεσμοθετηθεί). Εφόσον δεν υπάρχουν υποψήφιοι με επάρκεια ΕΝΓ, να προσλαμβάνονται αυτοί που έχουν ολοκληρώσει 4 κύκλους, κατόπιν 3 κύκλους κλπ αντί της πρότασής σας η οποία προβλέπει να προσλαμβάνονται χωρίς καθόλου γνώση της ΕΝΓ.
    Προς ενημέρωση  οι πίνακες  που είχαν την πρόβλεψη αυτή βρίσκονται

          2.Για την μοριοδότηση του απολυτηρίου ΕΠΑΛ ή του βαθμού πιστοποίησης ΙΕΚ φαίνεται να  είναι λίγο το 0,75 για τα ΙΕΚ συγκριτικά με το 0.50 του απολυτηρίου ΕΠΑΛ ή ΤΕΕ ή ΤΕΛ ή Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων, καθώς οι απόφοιτοι των ΙΕΚ δίνουν πιστοποίηση τύπου πανελληνίων εξετάσεων εν αντιθέσει με το απολυτήριο του σχολείου οπότε πρέπει να προηγηθεί μία μελέτη με τη βοήθεια και των στοιχείων του myschool για την κατανομή της βαθμολογίας ώστε να βρεθεί μία αξιόπιστη και δίκαιη αντιστοιχία στη μοριοδότηση.  Να γίνεται δε η μοριοδότηση μέχρι και το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο.

    3.Να καταργηθεί το μέχρι τώρα καθεστώς σύμφωνα με το οποίο αν κάποιος ΔΕ1-ΕΒΠ πάρει εκ των υστέρων πτυχίο ΙΕΚ και το καταθέσει, τότε η προϋπηρεσία του αρχίζει να μετρά μετά το πτυχίο ΙΕΚ και η προηγούμενη χάνεται! Από τη στιγμή που το επιπλέον τυπικό προσόν δεν τον κατατάσσει σε άλλο κλάδο πρέπει να προσμετράται η προϋπηρεσία στον κλάδο αυτό ανεξαρτήτως αν ενδιάμεσα λαμβάνει επιπλέον προσόντα. Με την ίδια λογική που τώρα ακολουθείται αν ένας φιλόλογος παίρνει μεταπτυχιακό, θα έπρεπε η προηγούμενη προϋπηρεσία του να μην υπολογίζεται πράγμα το οποίο θα ήταν αδιανόητο. Επίσης είναι αντιεπιστημονικό και λειτουργεί ως αντικίνητρο η μέχρι σήμερα κατάσταση, για την αναβάθμιση της γνώσης.

    4.Να αλλάξει η μοριοδότηση των κοινωνικών κριτηρίων. Αρμόζει να είναι μικρότερα από το ελάχιστο ακαδημαϊκό (μεταπτυχιακό). Επιπλέον να μην γίνεται σε αυτά αθροιστική μοριοδότηση, δηλαδή ο υποψήφιος να λαμβάνει τα ανώτερα μόρια από τις κατηγορίες στις οποίες εμπίπτει. Να μοριοδοτείται με 1 μόριο το κάθε παιδί από το πρώτο.

    5.Όπως το έχουμε πει και για τους ΤΕ16 μουσικούς, πρέπει να προσεχθεί και για τους ΔΕ1-ΕΒΠ ώστε να μην δύναται κάποιος να φέρει μεταπτυχιακό τίτλο ο οποίος απορρέει από τυχόν άλλο πτυχίο ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ που μπορεί να κατέχει. Οι κατηγορίες ΔΕ και ΤΕ δεν μπορεί να έχουν μεταπτυχιακό τίτλο εκ του βασικού τους τίτλου με τον οποίο εντάσσονται στους ΔΕ ή ΤΕ.

    6.Μοριοδότηση Μεταπτυχιακών Ειδικής Αγωγής Ε.Ε.Π.:     Τα μεταπτυχιακά με συνάφεια στην Ειδική Αγωγή θα πρέπει να έχουν την ίδια μοριοδότηση με τα μεταπτυχιακά πάνω στον κλάδο. Από τη στιγμή που οι αναπληρωτές Ε.Ε.Π. εργάζονται σε δομές Ε.Α.Ε. είναι σημαντικό να έχουν εξειδίκευση πάνω σε ζητήματα που αφορούν τους μαθητές με αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες τους οποίους υποστηρίζουν άμεσα. Επιπλέον, αν δεχτούμε ότι η μοριοδότηση είναι ανάλογη της σημαντικότητας του προσόντος π.χ. το διδακτορικό ορθώς μοριοδοτείται περισσότερο από το μεταπτυχιακό, τότε είναι εξίσου σημαντικό ένα μεταπτυχιακό με συνάφεια στην Ε.Α.Ε. όσο και ένα μεταπτυχιακό πάνω στο αντικείμενο του κάθε κλάδου. Επομένως δεν θα πρέπει να μοριοδοτούνται διαφορετικά.

    7.Πρέπει να γίνει ενιαίος πίνακας για το ΕΕΠ και ΕΒΠ. Πρόκειται για ένα σύστημα που λειτουργεί επιτυχημένα από το 2003 για το διδακτικό προσωπικό και είναι τόσο τεχνικά όσο και από πλευράς λογισμικού έτοιμο. Οι δε
    προσλήψεις πρέπει να γίνονται από τον ΑΣΕΠ με βάση τα λειτουργικά κενά τα οποία θα έχουν αποσταλεί από το Υπουργείο και τα οποία θα έχουν ανακοινωθεί στην προκήρυξη ενώ τυχόν αποδεδειγμένα έκτακτες ανάγκες μπορούν να καλύπτονται με τον σημερινό τρόπο κάτι που πρέπει να προβλεφθεί στην Υ.Α.

    8.Να εξακολουθήσει η σημερινή πρόταξη των σχολικών ψυχολόγων στον κλάδο ΠΕ23 και όσον αφορά τον κλάδο των ΠΕ25 σχολικών νοσηλευτών, να παραμείνει ως έχει και να μην δημιουργηθεί ο επιπλέον κλάδος των επισκεπτών υγείας.

    9.Να καταταγούν τα μέλη του ΕΒΠ στην κατηγορία ΤΕ όπως ορίζει ο νόμος 1566/85 με παράλληλη πρόβλεψη παιδαγωγικής επιμόρφωσης τουλάχιστον τρίμηνης διάρκειας.
    Για το 9. ενημερώνουμε ότι το θέτουμε κατ'επανάληψη εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς να καταλαβαίνουμε πού ακριβώς κολλάει. Φυσικά τώρα με την οικονομική κρίση ακούμε την αιτιολογία ότι κάτι τέτοιο έχει δημοσιονομικό κόστος, εντούτοις θεωρούμε πώς τούτο είναι ελάχιστο για ένα κράτος, αλλά εν πάσει περιπτώσει δημιουργεί εκπαιδευτικούς 2 ταχυτήτων οι οποίοι μάλιστα πολλές φορές εργάζονται μαζί στα ίδια σχολεία, τους ΤΕ1 του διδακτικού προσωπικού και τους ΕΒΠ.
Θεωρούμε ότι όλα έχουν να κάνουν με μία ρύθμιση η οποία να ορίσει τα μέλη του ΕΒΠ ρητά ως εκπαιδευτικούς.